Mer info


I KASSEN

 

  • Hva inneholder kassen?
    Kassen inneholder sesongbaserte grønnsaker høstet direkte fra Polarhagen. Grønnsakene vil vanligvis bestå av urter, bladgrønt, rotfrukter, hvitløk, tomater i sesong, noe eksotisk som er vanskelig å uttale og våre favorittoppskrifter fra gården. Du kan finne den fulle planen for 2020-sesongen her.
  • Kan jeg bestemme hva kassen skal inneholde?
    Dessverre kan du ikke det. Grønnsakene er sesongbaserte, det vil si at de er høstet når de har oppnådd sin optimale smak. 
  • Kan jeg motta grønnsaker på vinteren også?
    På grunn av værforholdene i Lofoten, lukker Polarhagen ned i slutten av november og åpner salget av grønnsakene i begynnelsen av juni. Derfor kan du dessverre ikke motta grønnsaker i vintersesongen. Men vi håper å se deg igjen neste sesong!




LEVERING

 

  • Når og hvor må jeg hente kassen?
    Du henter kassen en gang i uken, enten på gården på mandager klokken 1600-1800 eller i Kabelvåg klokken 1700-1800 utenfor Arbeideren. Du vil da møte en av oss i Polarhagen, som vil levere kassen direkte til deg. Du kan ikke få kassen levert på døren.
  • Kan jeg endre tidspunkt for levering hvis det ikke passer for meg?
    Hvis du ikke kan hente kassen en uke, må du gjerne spørre en venn eller nabo om å hente den for deg. Du kan også ta kontakt med oss så kan vi prøve å finne en løsning som passer for deg den uken. 



ABONNEMENT OG BETALING

 

  • Kan jeg hoppe over en kasse hvis jeg er på ferie?
    Selvfølgelig, bare gi oss beskjed 7 dager i forveien så vil du motta en boks en annen uke innenfor sesongen.
  • Er det bindingstid?
    Ja, du binder deg til minimum 10 kasser når du kjøper grønnsakskasseabonnement hos oss. Hvis du kjøper en kasse, kan du hente den påfølgende uke. Hvis du kjøper 10 kasser, kan du hente dem de neste 10 ukene. Hvis du kjøper 20 kasser, kan du hente dem hele sesongen. Du kan også hoppe over kasser hvis du f.eks skal på ferie, bare du gir oss beskjed 7 dager i forveien. 
  • Kan jeg forlenge abonnementet hvis jeg ønsker flere kasser?
    Selvfølgelig! Hvis du har kjøpt for eksempel 10 kasser og ønsker 10 kasser til så er det bare å kjøpe 10 nye kasser.
  • Hvordan gjør jeg endringer? 
    Hvis du planlegger endringer, ta kontakt med oss. Hvis du må reise bort eller av andre årsaker ikke kan motta kassene du har betalt for, kan du enten gi dem bort til noen andre eller motta kassene den neste sesongen.

  • Jeg ønsker å kjøpe et abonnement, men jeg har ikke anledning til å betale alt på en gang. Hva gjør jeg da?
    Vi har full forståelse for at folk ikke har anledning til å betale for et helt abonnement på en gang, for eksempel hvis det er snakk om et abonnement for hele sesongen til hele familien. Ta kontakt med oss så kan vi prøve å finne en løsning for deg.